Bojan Mušćet - Technotainment

www.tportal.hr RSS
17.08.2011. srijeda

SiteTalk - novi lanac sreće

Bilo je to prije više od dvadeset godina: Ante Marković, premijer bivše države, pobjedonosno je uspostavio tečaj dinar:marka u paritetu 1:7 i svi su mislili kako su napokon prošle godine pune muka. Ali, umjesto pjesme, brzo su stigli jauci, najprije je krenula inflacija, potom rat i sve formacijski pripadajuće katastrofe.


Na početku tog procesa, kad su mnogi shvatili da je puknuo tečajni balon, naglo su se umnožili lanci sreće. Negdašnja fora s razglednicama znana i kao lanac Sv. Antuna (pošalji pet komada na pet adresa, pa ćeš uskoro dobiti 25 komada...) implementirana je na novčanoj razini, pa su krenuli tzv. lanci sreće. Mnogi su davali tadašnje njemačke marke u nadi da će u kratkom roku upeterostručiti prihod, ali rijetki su bili oni koji su u tome uspjeli. Uglavnom, uspjeli su oni koji bi pokrenuli lanac sreće i, eventualno, prva linija uplatitelja. Ostali bi bili sretni ako su povratili ulog, dok se većina uglavnom rastala s markama.


U kriznim vremenima, dakako, cvjetaju sustavi koji nude brzu zaradu, pa je tako i sada slučaj, no ovoga puta, posrijedi su društvene mreže, a igra nije tako jednostavna, pa je time i vjerodostojnija.


Švedska tvrtka Unaico koja se nalazi u sklopu Enigro Groupa pokrenula je društvenu mrežu SiteTalk koja ima namjeru postati velika poput Facebooka, ali na način da se u cijeloj priči vrte nemala novčana sredstva. Ukratko, mreža nakon registracije korisnicima daje različite mogućnosti, a oni koji uplate 150, 500 ili 2000 eura dobivaju mogućnost popusta na razne proizvode koji se nude preko te mreže. Kao i obećanje da će biti dioničari kompanije kad ona jednog dana krene na burzu.


Pritom se organiziraju i seminari kako bi se ljude privuklo da učlane što je više novih korisnika, jer na taj način zarađuju. Sustav se razmahao, a prilično je ostavio traga i u susjednoj Sloveniji, gdje je i policija službeno upozorila građane na pravila monetarnog trgovanja, što se, djelomično kosi s pravilima SiteTalka. No, nitko ne spominje da je posrijedi prevara – jer zasad se trguje s internetskim opcijama, a ne dionicama.


Postoje i druge nove društvene mreže (ne tako kompleksne) s ambicijom da budu mini-burze i očito je kako je to trend koji polako zapljuskuje i naše obale. Već sada na Facebook stranicama možemo naći ponude lukavih pojedinaca koji će zainteresiranim "ulagačima" ponuditi najbolje opcije i, zapravo, skupiti nekoliko novih članova s ulozima čiji će dio ići na njihov konto.

Sigurno je da će ovakve mini-burze ubrzo puknuti, no mašinerija koja stoji iza SiteTalka prilično je jaka. Vrlo brzo skuplja korisnike (članom je moguće postati i bez novčanih uloga, ali benefiti su ona prilično mali) i u doba kad kriza u punom zamahu zahvaća cijeli svijet, mogla bi u sljedećim mjesecima postati i tržišni hit.


Misionari su već krenuli na Hrvatsku, a uskoro ćemo vidjeti hoće li ovaj lanac uistinu donijeti sreću "investitorima".